Nieuwsbrief

Beverwijk, 21 juni 2015

Beste  mensen

Hoe  gaat met  jullie? Met mij gaat het heel goed hoor!!!

De winter is weer voorbij. Mijn ouders hoeven mij dus niet meer om 5 uur, half zes of na de koopavond in het donker op te halen. Ik ga weer alleen op de fiets.

Gelukkig ben ik na een poosje weer bij Herman en Jenny, omdat Herman vanaf december 2014 veel naar doktoren moest en nog moet. Ik ben wel een paar keer met mijn ouders op ziekenbezoek geweest bij Herman.

Herman en Jenny zijn in januari en maart een avondje bij mij geweest. In maart heb ik bij hen geluncht. Hun zoon heeft ook nog een keer geholpen om mijn internetverbinding in orde te maken en het werkt nu goed zoals jullie kunnen zien aan deze nieuwsbrief.

Ik ga af en toe zwemmen met Sary en mama.

Ik heb al heel veel bezoekjes gehad in mijn nieuwe appartement.

Alle Netwerkers hebben nu in mijn poëziealbum geschreven.

Met mijn ouders was ik naar het museum "Huis van Hilde" in Castricum en naar het Catherijneconvent in Utrecht.

Met Sary was ik naar Abbekerk voor een "Knotsgekke kaartendag".

Met Jeanne ging ik af en toe wandelen en we gingen ook een keer naar een concert in Haarlem van een koor waar Jeanne in zingt.

In de kerk hadden we een vrijwilligersavond. Ik ben ook vrijwilliger want ik schenk na de kerkdienst koffie in en help ook met collecteren.

We gingen op deze avond schilderen. De schilderijen hangen nu in de kerk.

Toen papa en mama naar Duitsland waren, ging ik op de fiets naar de kerk.

Met Riet ga ik af en toe iets bakken zoals appeltaart voor mijn moeders verjaardag of koekjes zomaar voor de gezelligheid en natuurlijk om lekker op te eten.

In mei ging ik met mijn ouders in de bus een week naar Wronki in Polen. Ook Herman en Jenny waren mee. De Poolse mensen die vorig jaar bij mij in mijn appartement en op mijn werk op bezoek zijn geweest, hebben we bezocht op hun werk in het dagcentrum van Wronki. ’s Avonds waren we uitgenodigd om met hen te barbecueën.

We hebben genoten.

Twee weken geleden hebben we als afsluiting van het seizoen van de gespreksgroep met de hele groep en Herman & Jenny bij mijn ouders gegeten. Het was heel lekker en gezellig.

Ik ga nog een week met m’n ouders in de caravan naar Appelscha.

Ook ga ik nog met een "Buitenhofgroep" naar Emmen. Dat is een muzikale reis, net zoals vorig jaar naar Duitsland. Het is de tiende reis die ik met het Buitenhof ga maken.

Prettige vakantie toegewenst met hopelijk mooier weer dan vandaag want we zitten nu met de kachel aan en dan te bedenken dat mijn vader en moeder zitten te koukleumen op de camping.

Groetjes en tot mails, Marjan Bubberman

De foto's van de reis naar Wronki